tiistai 28. tammikuuta 2014

Dieselkoe

Dieselbakteerille ei ole ehditty tehdä mitään, mutta aloitimme kokeen. Viidessä purkissa on
1. uutta, "puhdasta" polttoainetta (Teneriffalta)
2. uutta polttoainetta ja vettä
3. uutta polttoainetta, vettä ja biosidiä
4. uutta ja vanhaa polttoainetta (sitä kaffenväristä) sekä vettä ja biosidiä
5. uutta ja vanhaa polttoainetta sekä vettä.

Sta-Bil on bakteerin kasvua estävä biosidi.
Katsotaan alkaako joku näistä muuttaa väriään.

Myrkkyä (biosidiä) kannattaa käyttää myös Suomen oloissa. Jos bakteerikasvustoa ei vielä tankissa ole, biosidi saattaa pitää sen poissa. Sitten kun se jo kasvaa, siitä on vaikea päästä eroon. Erittäin tärkeää on pitää huolta siitä, ettei tankissa ole vettä. Se on lämmön ohella bakteerin kasvualusta.

Tällä hetkellä odotellaan sitä polttoainepumpun tiivistettä ja pähkäillään, mitä tehdä rikkoutuneelle laturille. Voiko korjata vai pitääkö ostaa uusi? Tietoa saa nyhtää ja odottaa viikkokaupalla.

Odotellessa Hanski on huoltanut pilssipumppuja: yksi uusittiin, yhdessä pintakytkin oli rikki ja yhden letku poikki.
Pilssinpesu.

Viime perjantaina ajoimme bussilla Las Palmasiin. Kävimme Iiriksessä kylässä ja kiersimme venetarvikeliikkeet. Marina on jättimäinen ja uskomattoman halpa (noin 10e/vrk). Puolet Mogánin taksasta.  Las Palmasin marina on kaupungin/kunnan ylläpitämä, siinä syy.

No, täällä ollaan eikä muuta voida ennen kuin kone saadaan kuntoon. Oikeastaan ihan kiva, ettei voida siirtyä, koska jos se olisi mahdollisuus, raha luultavasti tekisi päätöksen. Herään mieluummin täällä mustarastaan liverrykseen.

Marina Las Palmas. Iiris toinen vasemmalta.

Sunnuntaina oli vapaata venehommista. Kävimme 4,5 tunnin patikkaretkellä lähivuoristossa. Sen jälkeen uimassa hotellin uima-altaassa. Kukaan ei valvo tämän altaan kävijöitä, joten käytimme hyväksemme.

2,5 tunnin kävelyn päässä oli hylätty kivitalo. Siellä kuulemma
asuttiin vuoteen 1966 saakka. Paikalta oli upeat maisemat.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti